Planning tussenseizoen U17 en U21

Beste speler,

Na een periode van relatieve rust is het aangewezen om stilaan weer in beweging te komen. Een goede individuele conditionele basis vermindert immers het risico op blessures of overbelastingletsels. Het accent ligt op traingingsopbouw en het balgevoel onderhouden.

Van 01/06 tot 30/06
2 trainingen per week zonder bal
15 minuten duurloop telkens gevolgd door 10 minuten rompstabilisatie en basiskracht (buikspieren).
2 trainingen per week met bal
Minimum 15 minuten per training (inoefenen kleine en grote Braziliaanse ronde).
+ 1 maal per week duurloop 30 minuten.

Van 30/06 tot 30/07
3 trainingen per week duurloop (indien mogelijk)
1 minuut lopen op rustig tempo en telkens 12 seconden goed versnellen.
15 maal herhalen en om de 5 keer 1 minuut wandelen.
2 maal per week rompstabilisatie en buikspieren + herhaling jongleer oefeningen.
+ 1 maal per week duurloop 30 minuten.
Voorbeelden van de rompstabilisatie en buikspieren vinden jullie terug op de volgende bladzijde.
Tip:
Wedstrijdjes spelen met vrienden en veel balcontacten, schijnbewegingen, trappen, enz...

Eerste week van augustus starten de trainingen bij Sporting Club Blankenberge.

Veel plezier en veel succes met jullie examens!

de trainers van de U17 en U21 Eddy en Michael

TVJO Pieter Legein

Rompstabilisatie

1. Steeds buik-, rug- en bilspieren aanspannen (vormspanning) 10 seconden volhouden.
2. Perfecte positionering van de ledematen t.o.v. elkaar (één rechte lijn).
3. Begin training 1 met reeks A, training 2 met reeks B, enz...
4. Opbouw: eerste trainingen 2 x herhalen per oefening en vanaf week 3, 3 tot 4 x herhalen per oefening

foto's: